24 Ekim 2017 Salı

Yanlış Anlamayın

      Kamuoyunun hakkımda yamulduğu bi' takım konuları bi' kez daha aydınlatmak, öngörülenin aksine nasıl bi' insan olduğumu anlatmak ihtiyacı duydum birden... Hiç sebepsiz yere, öylesine...

     Evet Şivas... Bir tür fiski olduğunu bilirim ama zerre alakadar olmam kendisiynen... Ve fekat, Şivas'ın yanında elmadır, çikilyetadır, efenime söyliim çam(!) fıstığıdır, varsa eğer, çok pis yerim. Hele de karnım açsa dolar dolar boşalır o küççücük şık tabacıklar. Hiç utanmam. Öyyle tiskinilesi bi' şekilde yerim bunları ben... Fiskiyi ellemem ama. "Keşke bu Şivas'ın parasıyla da çam fıstık alınmış olunsaydı" diye geçiririm içimden sinsi, ürkek...
     
     Teknede yemek de yiyemem mesela ben... Sallanır mallanır, allah maafaza, cânım teknenin en lüks yerine kusarım. Zaten İstanbul'da, leş gibi bi' denizde diğerleriyle kıç kıça bağlanmış bir fiber, metal ve plastik yığınından müteşekkil bir nesnenin içinde yemek yemenin keyfini de ben hiç bilmem, anlamam... Aklım ermez, görgüm yetmez...

     Bir dinim ya da adetine göreneğine haiz olduğum bir köyüm olmamasına rağmen, doğuştan konservatif bi' tabiatım var. Mesela, Nişantaşı'nda ya da "CADDE"de kahve içmeden günlerce yaşayabilirim. Ha, sabah çay içmezsem nevrim döner ama bak...

      Kendimi yaşayan son "Türkiyeli" gibi hissederim bazen... Öyle kahveye Arjantinli'den, şaraba Fransız'dan çok düşkünlüğüm yoktur. Elimde şarap kadehiyle "dertleşemem", dikkatim dağılır da, derdimi unuturum mazallah. Her marka, her mahsül, her tevellüt şarap için tek bir fikrim vardır : "ekşi"
     
      Elli bin liralık araba benim için lükstür. Yüz bin lirayı geçenlerin adlarını bilmem, üç marka zor sayarım. Dünyanın en değerli arabası bana göre Bıdık'tır. Matematiksel olarak kavrayabileceğim en büyük para bi' milyondur, üstünü hafsalam almaz, ona da milyon değil, trilyon derim üstelik, hala...

      Velhasıl, bu şekil "afilli janjanlıklar"ın hayranlık, hesap, kitap, özenç, sevinç, hayal gibi duygusal ya da zihinsel karşılıkları yoktur bende. Amman kaçırmıyım, üstüne atlıyım, kuyruk sallıyım gibi devinimsel karşılıkları da... İnsan severim, hayvan severim, tembellik, keyif severim, soğan sarımsak severim, eğlence, süs, elbise falan severim ben...

     Öyle yani...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder